Mária Kristína a život Bratislavy v 18. storočí

,

Kto je to Mária Kristína?

Mária Kristína bola piate dieťa Márie Terézie. Ja som o nej doteraz vedela iba to, že bola miláčikom svojej mamy, a že sa ako jediná mohla vydať z lásky.

No potom sa mi do rúk dostal zaujímavý, bohatý učebný materiál od Kamžekam, vďaka ktorému som sa dozvedela oveľa viac. A nielen o nej. Vedeli ste, že jej život bol úzko spätý s Bratislavou? A že pravdepodobne bez nej, by Bratislavský hrad asi vyzeral inak?

Toto ma zaujalo a rozhodla som sa, že sa doma zoznámime s Máriou Kristínou bližšie a že si všetky novinky zhrnieme do lapbooku.

Mária Kristína lapbook pedná strana

Poďme sa teda pozrieť, o čom to celé je.

Tento materiál je rozdelený do dvoch samostatných celkov. Prvým je metodická príručka pre učiteľa, ktorá obsahuje podrobne spracovanú tému, ale aj návrhy, ako by sa dalo s jednotlivými úlohami pracovať.

Druhá časť je určená priamo deťom. Obsahuje rôzne pracovné listy, zaujímavé úlohy, doplňovačky, vystrihovačky, ale aj bádateľské a kreatívne aktivity.

A pozor! Perfektné na tom je, že úlohy to nie sú len dejepisné.

Nájdu sa tu aj úlohy z geometrie, ktoré súvisia s hradom, alebo úlohy zamerané na vlastivedu, či hudobnú výchovu.

Mária Kristína symetria

Počúvali ste už niekedy Brahmsa a premýšľali, čo vo vás jeho hudba vyvoláva? My sme sa dostali k naozaj smiešnym predstavám a čo je najúžasnejšie, každý videl niečo iné.

Niektoré z týchto aktivít obsahujú aj prekliky na youtube videá. Všetko je to prehľadne na jednom mieste, stačilo len vytlačiť a klikať a deti mali o zábavu (a učenie) postarané.

Mária Kristína lapbook vnútorná strana

Sú vaše deti zvedavé ako sa kedysi žilo na cisárskom dvore? Prečo majú deti bohatej vrstvy veľa mien a čo jedli? Alebo by ich možno zaujali pikošky z dvornej etikety? Tak aj na tieto otázky tu nájdu odpovede.

Mária Kristína klasicizmus, baroko

Mňa ako mamu-učiteľku veľmi potešilo keď som zistila, že je tu veľa úloh na premýšľanie a úloh, ktoré nemajú len jednu správnu odpoveď. Takéto aktivity viac rozvíjajú detskú tvorivosť a deti sa učia samostatne premýšľať.

Oceňujem aj snahu o prepojenie viacerých predmetov do jedného zmysluplného celku. Deti sa tu neučia len izolované fakty z jednotlivých školských predmetov. Učia sa v súvislostiach.

Takéto učenie vedie k lepšiemu porozumeniu danej témy a určite aj k väčšej motivácií niečo nové sa dozvedieť. Je predsa oveľa zábavnejšie učiť sa napríklad o symetrii a rysovať hrad pre Máriu Kristínu ako rysovať neidentifikovateľný objekt na geometrii.

Mária Kristína časová priamka hradu

Verím, že tieto učebné materiály si nájdu svojich nadšencov. Ja ich odporúčam každému rodičovi, či učiteľovi, ktorý chce veci učiť inak. Zaujímavejšie a kreatívnejšie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.