Nedávno sme sa vrátili s našej jesennej dovolenky.

Boli sme tak trošku netradične, karavanom. Aj keď sme už karavanom boli na dovolenke viackrát, je to pre nás vždy nový zážitok. Idete kam chcete, lebo nemusíte riešiť hotel, spálňu si veziete so sebou. Nemusíte prísť o nové zážitky, len preto, že hlásia škaredé počasie, jednoducho si to namierite tam, kde bude krajšie. Tak ako my teraz. Pôvodne sme uvažovali o Poľsku, či Čechách ale kvôli zlému počasiu tam, sme sa nakoniec rozhodli ísť prvýkrát k našim rakúskym susedom, do Viedne.

viedenské zážitky

My sme viac mestskí turisti. Máme radi prírodu, to hej, radi si zájdeme na prechádzku k plesu, alebo preskúmame nejaké lesy v blízkom okolí, ale viac nás zaujímajú miesta kde žijú ľudia a ich história. Preto vždy keď niekam ideme, snažíme sa navštíviť aj nejaké pamiatky, ale aj obyčajné miesta. A Viedeň nám toto všetko dala.

Ubytovaní sme boli v príjemnom, nie veľkom kempe, kde bolo všetko čo kemperi potrebujú.Malý  obchodník, kde kúpite aj pečivo, keď vám ráno zachýba, čisté toalety a sprchy, miestnosť na varenie, práčka so sušičkou a pre deti ihrisko. Ak by ste zablúdili do Viedne a hľadali kemp, ktorý sa nachádza v tichom prostredí ale zároveň 5 minút od zastávky autobusu a len 10 minút peši od zastávky metra, tak odporúčam tento.

viedenské zážirky

Apropo metro. Prvé užasnutie našich detí. Nikdy sa neviezli v takom niečom, čo ide tak rýchlo a raz je to nad zemou a raz pod zemou, a navyše vás odvezie dvakrát tak rýchlejšie na miesto určenia ako vlastné auto.  Metrom sme sa vozili všade, bolo to pohodlné a rýchle a aj keď sme na nohách boli celý deň, dievčatá to zvládali perfektne.

viedenské zážitky

Prvá zastávka vo Viedni bola Schönbrunn. Ja bláhová som si myslela, že to všetko dáme za jeden deň. Ak chcete vidieť zámok aj zvnútra ale aj jeho záhrady, bludisko a všetko ostatné, čo okolie zámku ponúka a tiež aj ZOO, odporúčam si rezervovať minimálne dva dni.

Okolo Schönbrunnského zámku premáva malý vláčik, ktorý vás povozí dookola celého areálu, ale môžte sa s ním odviezť aj k niektorej z brán do ZOO.

zoo

Viedenská ZOO je najstaršia na svete. Založená bola v roku 1752 ako súkromný zverinec pre cisársku rodinu a jej hostí. Ako dobre, že dnes už je dostupná aj pre verejnosť. Spolu so zámkom Schönbrunn patrí do svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. Nájdete tu zvieratá všetkých kontinentov.

My sme videli napríklad rysa, bieleho vlka, voľne pobehujúce veveričky, rôzne druhy tučniakov, tulene, akurát sme natrafili na kŕmenie pánd dvojičiek, obzreli sme si žirafy, slony.

Samozrejme, že sme museli ísť pozrieť aj austrálskeho klokana a koaly.

Ja som prvýkrát v živote videla nosorožca a hrocha, ale úplná topka bol ľadový medveď a celý polárny pavilón s rôznymi interaktívnymi prvkami, kde deti mohli napríklad vidieť v akých norách bývajú ľadové medvede, alebo mohli počúvať zvuky rôznych arktických zvierat. Medveď sa nám aj popredvádzal, prišiel tesne blízko, delilo nás len sklo jeho výbehu. Úžasný zážitok.

Schönbrunn ZOO

Po ceste zo ZOO sme nahliadli aj do pavilónu tropického pralesa, kde sa voľne pohybovali rôzne vtáky z tejto oblasti a naše odvážne baby vošli do oddelenej zatemnenej miestnosti kde lietali netopiere. Hlavne Juli mala trošku strach, silno ma držala za ruku ale zvládla to.

ZOO je veľká a právom patrí medzi najkrajšie v Európe. Určite tam choďte, ak budete mať cestu okolo. Na tejto stránke si môžte o nej prečítať viac informácii a pozrieť si aj mapu celej ZOO.

Zámok Schönbrunn

Prvý deň vo Viedni bol za nami. Hlavne pre deti to bol neskutočný zážitok. Ale ja som veľmi túžila nahliadnuť do zámku. A Terezka so mnou. Keď zistila, že v zámku Schönbrunn žila kedysi Mária Terézia a aj Sisi, nebolo o čom, druhý deň bol jasný. Ide sa naspäť!

Shönbrunn to nie je len zámok, to sú aj krásne rozľahlé záhrady v jeho okolí, obrovské fontány s mýtickymi postavami alebo labyrint, v ktorom sa môžte kľudne na chvíľu stratiť. To všetko na nás čakalo druhý deň.

Schönbrunn

Na výber v zámku sú dve prehliadky. Jedna kratšia, po 22 miestnostiach a druhá po celom zámku. My sme si vybrali tú kratšiu. Nevedeli sme ako to budú zvládať najmladší členovia rodiny.

Dĺžku prehliadky si určujete sami, pretože pri vstupe dostanete audiosprievodcu, ktorého si ovládate sami. Perfektné bolo, že k dispozícii bola aj čeština, takže naše deti mohli všetkému rozumieť bez väčších problémov. Prechádzali sme sa po zrkadlovej sále, kde prvýkrát hral malý 6 ročný W.A Mozart Márii Terézii, vošli sme do izby, kde sa každý deň krášlila Sisi, ale nakukli sme aj do detskej izby s portrétmi všetkých 16 detí Márii Terézie.

Bola som už na viacerých zámkoch či hradoch, ale tento ma úplne očaril. Až mi na konci bolo ľúto, že sme si nekúpili prehliadku po celom zámku. Ale to nič, čakali nás ďalšie zážitky.

V zámku Schönbrunn sa nachádza aj detské múzeum. V ňom sme sa dozvedeli niečo o živote detí našich bývalých panovníkov. Prechádzali sme cez ich učebňu, či detské izby, ktoré boli plné rôznych hračiek. Čo bolo super, tieto hračky neboli vo vitrínach, ale boli voľne dostupné deťom, takže si ich mohol každý vyskúšať. A my sme to teda využili.

Najväčší zážitok sme ale mali hneď v prvej miestnosti detského múzea. Tá je plná kostýmov a parochní, takže sme sa na pár chvíľ mohli premeniť na postavy vládnucej vrstvy.

Najprv sa prezliekali len deti, ale potom sme objavili veci aj pre dospelých. Tak hádajte čo sa stalo?Áno, obliekli sme sa všetci.

Schönbrunn detské múzeum

Bola to zábava. Strávili sme tam dosť veľa času a dievčatám sa odtiaľ nechcelo ísť. Vôbec som sa im nečudovala. Keby nás nevyhnal hlad asi sme tam doteraz.Schönbrunn

Práter

Deň sme zakončili vo viedenskom Práteri. Baby po prvýkrát v živote vyskúšali húsenkovú dráhu. Jedna zahlásila, že umiera a už tam nikdy v živote nevojde a druhá zahlásila, že umiera, ale že to bolo super. Povozili sa aj na viedenskom kolese. Ja moc nie som na takéto adrenalínové zábavy, ale zdá sa že hlavne naša Terezka bude môcť o chvíľu robiť na nich parťáčku nášmu ockovi.

Nedá sa do jedného článku napísať všetko, čo sme vo Viedni za tie dva dni zažili. Bolo to neskutočné, čarovné a rozprávkové. Nechcelo sa nám isť preč, ale čakali nás iné dobrodružstvá. Určite sa tam ešte niekedy vrátime, veď sme videli len zlomok z tohto krásneho mesta.

1 odpovedať

Spätné odkazy a spätné upozornenia

1. […] Najväčším zážitkom v roku 2017 je pre mňa stále to, že sme v júni úspešne ukončili prvý rok v domácom vzdelávaní, a že pokračujeme ďalej.  Ale, ak by vás zaujímal taký naozaj zážitkový zážitok, tak by to bol určite týždeň v karavane. […]

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?